Untitled
unknown
plain_text
2 months ago
24 kB
7
Indexable
Lite om det som har hänt mig på Gustavsbergs Badhus... Jag har blivit behandlat annorlunda av personalen sedan Januari tills jag pratade med Emelie (platschefen) någon gång i slutet av Februari eller början på Mars, jag kan kolla upp exakt datum eftersom jag har allt i skrift. Efter den dagen så blev både personalen samt de externa personerna mycket "snällare". Jag kommer skriva mer om dom externa personerna lite längre fram i texten. Men jag kände mig särbehandlat tills början på Mars ungefär av personalen. Som att jag hade gjort något fruktansvärt och att personalen bör vara på sin vakt runt mig eller meddela väktare eller någon extern person. Varje gång som jag kommer till gymmet. Det började med att dom bevakade mig i gymmet, det var i snitt två till tre gym anställda på gymmet alltid under tiden jag var där. Sen avslutade dom att titta på mig efter några veckor. Men personalen har betett sig annorlunda emot mig. Jag tror minst en anställd har blivit avskedad på grund av saker hon har sagt om mig eller hur hon bemött mig. Jag kommer ihåg en dag när jag kom till gymmet och jag sa hej, så svarade hon i en nedvärderande ton "jaha, det är du". Så uppenbarligen så har någon pratat illa om mig. Hon har också försökt att flörta med mig flertals gånger i kassan. Genom att läsa upp mitt namn eller ålder på mitt LSS kort som jag går in på. Efter någon vecka så slutade gym personalen vara på gymmet hela tiden när jag var där. Men då började de externa personerna (antagligen anlitade väktare). Komma till gymmet och konstant försöka störa eller försöka irritera mig för att framtvinga en reaktion. Jag reagerade aldrig som dom ville. Så dom gav aldrig upp, utan fortsatte att trakassera mig i flera månader. Glömde nästan att dom fortfarande hade gym personal på gymmet tills dessa externa folk kom till plats också. Men efter dom var på plats så gick gym personalen där ifrån. (Det här är ett litet gym, jag har gått här i flera år). Dom har aldrig gym personal på gymmet någonsin längre än kanske 5 minuter om någon går runt och städar. Så jag vet att detta beteendet har varit onormalt. De dom externa personerna har gjort... Dom har ropat mitt namn högt (FREDRIK!) en gång, när jag gick ifrån gymmet (jag hade hörlurar på mig för första gången, så tror det irriterade dom). Dom har haft en civilklädd person som suttit och döds stirrat på mig när jag tränar. För att framtvinga en reaktion. Dom har konstant försökt att få kontakt med mig, speciellt när jag är vid kablarna i gymmet. I början så var det i snitt fyra till fem olika personer som kom fram flera gånger. För att försöka störa mig när jag tränade, eller emellan mina set rättare sagt. Men alltid antingen muntligt få kontakt med mig eller blockera kablarna så att jag inte kunde gå dit först. (Jag brukar alltid börja med pull ups vid kablarna, eftersom jag försöker öka min pullup vikt varje vecka). Så jag vill göra den övningen först alltid, så jag har full energi när jag försöker sätta nytt PR. Innan nyår så pratade jag med TVÅ personer på gymmet. Och vi sa någon mening eller några ord till varandra max per vecka... Så jag vet att allt som hänt mig tills nu i April när det äntligen har slutat.. Är otroligt onormalt och något som var specifikt riktat emot mig. Dom har helt enkelt systematiskt försökt att mobba mig tills jag skulle brutit ihop eller reagera på något sätt som dom hoppats på. För att kunna få bort mig ifrån gymmet. Men jag gjorde aldrig det. Jag förstod bara aldrig vad det är för fel jag har gjort, för ingen har någonsin sagt något till mig. Eller bett mig ändra något som jag har gjort. Det här har lett till att jag konstant i flera månaders tid försökt att lista ut allt själv. Jag har gått igenom dagar om och om igen i mitt huvud för att försöka förstå vad jag har gjort för fel. Och det ända som jag har kunnat hålla fast vid är "tillslut så måste dom väl säga vad jag har gjort". Men det hände aldrig. Det har känts som jag har varit mobbad och särbehandlad tills April från Januari i år. Dvs en bra bit över två och en halv månad. Med KONSTANT trakasseri emot mig. Jag vill förtydliga att Mars månad har varit mycket bättre, eftersom jag pratade med Emelie i slutet av Februari eller början av Mars. Jag kommer prata om det här mer senare och jag nämnde det i början också. Allting började med att det var flertals kvinnor i Januari som försökte få kontakt med mig. Genom att stå bredvid mig och prata om matlagning och att dom är på väg hem till sin bror/syster. Dom var väldigt tydliga med att dom var singla helt enkelt. På den här tiden så mådde jag otroligt dåligt mentalt. Så jag tittade bara i marken när jag var på gymmet och oftast så blundade jag när jag gjorde mina övningar. Det hände 6 gånger i Januari och sedan en gång den 3 februari. Den personen som försökte få kontakta mig 3 februari. Kan jag inte släppa... Och jag har pratat med Emelie(platschefen) och bett henne om hjälp att kontakta dom. Men hon sa att det inte finns något som hon kan göra... Jag är rädd att "väktarna" eller någon person på gymmet sa något till dessa personer. Så dom aldrig kom tillbaka till gymmet. Jag vill otroligt gärna träffa dom igen... Dom hjälpte mig med en mental grej som jag gärna vill tacka dom för så att jag kan släppa dom mentalt. Jag har skrivit ett brev till dom som tar nästan 20 minuter att läsa upp. Som förklarar allt som gick igenom mitt huvud den dagen. Jag vet att det här låter sjukt men dom hjälpte mig med något som jag aldrig kunde fixat själv, utan deras hjälp. Så jag vill väldigt gärna prata med dom eller ialf träffa mamman och ge henne det jag skrivit till henne. (Det var en mamma och dotter som försökte få kontakt med mig, men jag fick panik och gick ifrån gymmet innan jag pratade med dom)... Lite svårt att förklara men... Dom var otroligt fina personer. Tror dottern var en av dom i Januari som pratade om matlagning bredvid mig. Och sen att hon återigen kom tillbaka till gymmet och tog med sin mamma som stöd för att försöka få kontakt med mig... För att visa att hon är en snäll/trevlig person... Jag tror det har varit en kombination av avundsjuka män på gymmet samt en person som hade ett maktspel över barn. Som gick tillsammans föra att försöka förstöra mitt rykte och få bort mig från gymmet. Alla dessa personer har sett mig på gymmet i en bra bit över ett halvår. Så dom vet om hur svårt jag har det med att prata med folk eller sociala situationer. Jag har skrivit om alla dessa personer i detalj. (Jag har typ 2+ timmars text nedskriven sparat i ett stort dokument). Jag skriver ner saker för att försöka sluta tänka på det hela tiden. Så jag har mycket nedskrivet... Tre av dessa män som jag tror har varit med och pratat illa om mig, är tillbaka på gymmet utan någon konsekvens. Huvudpersonen (han som hade maktspel över barn) tror jag är portad från gymmet samt hela hans familj, men jag vet inte. Jag tror också den ända personen jag bryr mig om på gymmet är också portad på grund av vad jag nämnde om honom. När jag försökte förtydliga hur manipulativ mannen som hade maktspel över barn var. Jag har försökt få kontakt med Emelie för att klargöra detta men har inte lyckats få tag på henne... Jag vill med hjälp av personligt ombud få klarhet i vilka som har pratat om mig så jag kan lägga detta bakom mig. Samt få tillbaka den trevliga mannen till gymmet. Jag vill verkligen prata med honom igen... Jag tror att han möjligtvis är pappan till dottern och mamman som var på gymmet den 3 februari... Men jag vet inte... det är något jag hoppats på ialf... För dom var så fina emot mig så... Jag förstår inte varför. Denna mannen är den ända personen som brytt sig om mig. Eller försökt prata med mig när jag mådde riktigt dåligt mentalt. Jag tror också möjligtvis att Emelie vet om att denna mannen bryr sig om mig. Samt att han har varit med de som pratade om mig. Så han kan nog hjälpa mig rättsligt att gå emot gymmet, för det som inträffat mig. Så jag är rädd att han inte får komma tillbaka till gymmet pga det också... Jag skulle väldigt gärna vilja träffa denna mannen igen. Han var den ända personen som pratade med mig i en bra bit över 3 månader och han var alltid super snäll och trevlig. När jag inte kunde titta på någon i ansiktet och bara tittade ner i marken. Jag vet inte ens hans förnamn. Sen vill jag möjligtvis anmäla de personer som ljugit om mig för förtal etc, beroende på hur mycket hjälp jag kan få av personligt ombud i denna biten. Jag kommer nog inte klara av detta på egen hand. Jag vet bara att jag känner mig totalt nedåt knuffad och bortglömd, så det känns som jag måste göra något för att försvara min självkänsla. Men jag vet inte vad eller hur. När jag har försökt att få hjälp utifrån. Så har jag ingen som har kunnat hjälpa mig eller trott på mig. Jag har inte tillit till någon i mitt liv så jag har fått gå igenom allt detta helt och hållet på egen hand. Under denna tiden hade jag otroligt svårt att förstå vad för fel jag hade gjort på gymmet. Som har lett till beteendet emot mig på gymmet. Ingen har fortfarande sagt till mig vad det är jag har gjort för fel. Detta har lett till att jag har sovit i snitt 2-3 timmar per natt innan jag vaknar helt kallsvettig och har problem att somna om. I flera månaders tid. Jag har fått sömnmedicin från psykiatrin på grund av detta. Jag har även varit i kontakt med polisen ett flertals gånger för att be dom om hjälp. Men dom har sagt att det är inget dom kan göra tills ett brott är begått samt att jag har bevis. (Jag trodde alltid det var polisen som var på gymmet och tittade på mig, men med hjälp av chat gpt. Så tror jag det har varit anlitade väktare "typ securitas eller något" inte polisen). Jag har mått otroligt dåligt mentalt under hela denna tiden. Och nu när allt precis slutat med bevakningen i gymmet. Så känns det som allt bara försöks läggas under matten. Utan att jag får något klarhet i något. På grund av att dom vet om att jag inte har någon som hjälper mig och att jag har autism och svårigheter socialt. Så jag tror både gym personal och väktarna bara antar att jag inte kommer göra något åt detta. Och bara glömma allt "för att ingen skulle tro på mig oavsett". Och personerna som snackat skit om mig får vara kvar på gymmet så dom är nog bara glada av att ha lyckats förstöra hela mitt rykte. Och nu att jag går runt med min väska med lås på i gymmet. För att undvika att någon ska mixtra med min vattenflaska... På gymmet så brukade jag blunda 90% av tiden och bara försöka slappna av. Gymmet var det ända stället i mitt liv där mitt huvud var tyst och jag bara kunde fokusera på mig själv. Utan konstanta tankar om annat. Nu är jag hela tiden otroligt vaksam om vem som är i gymmet och om någon går nära min gym väska. Jag känner mig inte säker att ha den i gym skåpet längre, skrivit om det senare. Sen har jag skrivit otroligt mycket om allt, och jag tror att jag har listat ut allting nu. Samt vilka personer som har satt igång hela denna processen. Och dom får komma tillbaka till gymmet nu som att ingenting hänt. Så därför vill jag få hjälp lagligt att polisanmäla dessa personer eller något jag vet inte... För förtal och säkerligen flera andra punkter. Dom har helt enkelt försökt att förstöra mitt rykte totalt och min mentalitet. Men sånt här kan vi prata om jag är bara så helt mentalt slut just nu. Som sagt jag vet inte vad jag ska göra men känner att jag MÅSTE göra något. Så tillbaka till Emelie (platschefen). Och vad som inträffade dagen som jag blev sjuk (en onsdag)... För att ge lite klarhet i vad som inträffade. Onsdagen innan denna onsdagen. Så var det "den sista övervaknings dagen". På ett tag. Dvs både fredag och måndag när jag gick till gymmet. Så var det INGEN extern person som petat på mig för första gången sedan Januari. Detta var kanske runt 25 februari eller något, jag kan titta upp exakt datum. (Jag gymmar mån-ons-fre). Men på måndagen, så var det en av personerna som har snackat illa om mig på gymmet igen. En stamkund som varit på detta gym i flera år. Han stirrade på mig i 20 minuter utan att träna. Han satt på en maskin vid gymmets ytterdörr och bara stirrade på mig. Om den maskinen var upptagen så stod han vid dörren. Han gick konstant in och ut ifrån gymmet. Som att han försökte få in en gym personal att titta på mig som vanligt. Jag tror Emelie den dagen hade sagt till folk att inte komma och titta på mig. (Eftersom jag nyligen hade pratat med henne). Troligen för att se hur jag reagerar eller om jag skulle stå upp för mig själv. Eller något, jag vet inte. Men personalen var uppenbarligen tillsagt att INTE lyssna på denna mannen just denna dagen. Så han gick helt enkelt konstant in och ut ifrån gymmet i 20 minuter och bara stirrade på mig. Det gjorde så jag fick otrolig panikångest. Som ledde till att jag frågade en gym personal om jag kunde prata med Emelie. Efter denna mannen hade gått ifrån gymmet. Men hon var "sjuk" och var inte där. Så jag gick hem och skrev ett brev till henne. Såg hennes mejl adress från Gustavsbergs badets hemsida. Jag skrev om att jag behövde hjälp, jag visste inte vad jag skulle säga eller göra men jag bad henne helt enkelt om hjälp. Jag förklarade vilka dagar jag skulle vara i gymmet och tider, så hon kunde kontakta mig när hon blivit frisk. (Jag fattar att detta är konstigt). Jag hade skrivit ett mejl till henne som var otroligt detaljerat. Men både min psykolog och mamma sa att det var alldeles för långt och att jag absolut inte skulle skicka något sånt. Så jag försökte skriva en kort version, som jag sedan skickade. Så allt detta hände på måndag, min nästa gymdag var onsdag. Jag kom exakt den tiden jag skrivit i mejlet jag skulle komma till gymmet. Så den onsdagen. "Thomas (en gym anställd)" samt en man som fick barn när han var 38 och har problem med någon skada som han försöker rehabilitera (båda är anställda på gymmet). Var på gymmet den dagen (återigen gym personal är aldrig i gymmet på detta gym), samt en person som alltid går runt i doktor handskar. Mannen som går runt i doktor handskar var där sista dagen i slutet på februari som jag blev "övervakad på". Det började sedan igen i Mars, men dom var mycket trevligare den månaden. Så, det var precis en "paus" i min övervakning på gymmet. Den sista övervaknings dagen var en onsdag, den dagen som jag kallar "sista övervaknings dagen" i Februari. Sedan på fredag samma vecka så var det super lugnt. Ingen störde mig alls. Sen på måndag var det precis samma sak, ingen pratade med mig eller störde mig. Men... En av männen som har pratat illa om mig var på gymmet. Han var vid gym utgången i 20 minuter. Och gick bara in och ut konstant. För att försöka hitta någon personal för att komma och titta på mig. Det här var någon dag efter jag pratade med Emelie. Så jag antar att hon hade sagt till sina anställda att inte lyssna på denna mannen just den här dagen. Han var visuellt upprörd och rädd av min närvaro. Så det var när det här inträffade som jag mejlade Emelie för att be om hjälp för att jag var rädd för att övervakningen skulle börja om igen när jag kom till gymmet på Onsdag. Och detta var första gången som jag VERKLIGEN fick bekräftelse på att någon uppenbarligen har snackat skit om mig. För denna personen var borta hela tiden som jag har varit övervakad. Och han var otroligt visuellt upprörd av att jag inte försvunnit från gymmet. Så vad som hände när jag kom dit på Onsdagen... Som sagt Thomas och rehab killen som är gym anställda var där samt mannen med doktor handskar. När jag började göra min hipthrust övning (något som tar säkert 10 minuter att påbörja och avsluta). Så gick mannen med handskar ifrån gymmet. Jag vill förtydliga att jag tar flera pauser varje gång jag går till gymmet. Jag går ner i omklädningsrummet säkert 3-4 gånger i snitt. För att ta paus för att slippa all stimulans på gymmet. Äta min banan och dricka lite vatten. Så... Om någon gym anställd eller extern person hade som mål att veta vilket skåp som jag använder. Så är det otroligt lätt att lista ut... Och låset är köpt på gymmet, super lätt att dyrka upp. Den dagen när jag skulle gå hem. Så satt en kille framför mitt skåp, kanske 19-22 år gammal. När jag sa att jag behövde komma in i skåpet bakom honom. Så blev han glad, sa förlåt mig och önskade mig en trevlig dag... Så... när jag drack upp min vattenflaska som jag alltid gör innan jag går hem. Så fick jag genast ont i magen. Men tänkte inget speciellt på det. Och min flaska luktade lite unket. Jag drack ur den på morgonen 1 liter som vanligt. Samt när jag kom till gymmet. Men när jag gick där ifrån, så luktade flaskan konstigt samt jag fick ont i magen. Vid det här laget så sov jag 2-3 timmar i över en månad. Alla jag pratar med säger att allt är i mitt huvud. Så jag trodde bara den var paranoida tankar jag hade. Så jag drack upp hela flaskan. Sedan när jag gick ut ifrån gymmet. Så var det en kvinna. Som liknar huvudpersonen som jag tror startade allt det här emot mig, (han som hade maktspel över barn). Dvs som jag är säker på startade hela denna processen emot mig. Jag tror det var hans dotter (mannen har en otroligt distinkt näsa som även denna tjejen hade). Hon gick fram och tillbaka på trottoaren utanför. Jag gick på raksträckan sen svängde jag vänster och gick längst bilarna. Sedan väntade jag i slutet av bil raden i 20 sekunder. Jag tittade om hon möjligtvis skulle följa mig. Hon stack ut huvudet och tittade precis i min riktning. När hon såg att jag redan tittade emot henne. Så drog hon snabbt tillbaka huvudet. Sedan fick jag rejäl panik och gick en väldigt konstigt och lång väg hem. Jag tittade konstant bakom mig hela vägen hem. Sedan dess har jag fattat att denna personen är väldigt äckligt och har inga problem med att använda externa personer för att försöka komma åt mig eller skrämma mig. Min mamma brukar skjutsa mig till gymmet, men hon släpper mig på ett annat ställe nu för jag vill inte att någon ska se hennes bil. För det är så lätt att ta reda på vem hon är etc eller min identitet om dom ser hennes bil. På kvällen så drack jag återigen 1 L från min vattenflaska. För jag tänkte att jag är nog bara paranoid. För det är vad alla säger att jag är. Så efter jag drack den litern. Så blev jag mycket sämre i magen. Jag blev sängliggande i över en vecka. Och var tvungen att ta ett gym uppehåll i över 10 dagar. Jag har aldrig i mitt liv varit så fysiskt välmående som jag var vid denna tiden. Och jag har inte varit sjuk på över 5 år. Så jag är säker på att någon gjorde något skit med min flaska. Jag har uppenbart skaffat en ny. Och har nu alltid med mig min gym väska i gymmet med hänglås på. Nu vet jag inte om det var en gym anställda som bestämde sig för att göra detta på grund av mejlet jag skickade. Eller om det var den här mannen som använde någon för att göra detta emot mig. Min teori är att det är mannen med doktor handskar. Han var där under tiden jag blev "petad på" av de externa personerna. Samt han var där den sista dagen dom "testade mig". Jag kommer ihåg att den andra mannen som petade på mig sa till honom, "är du nöjd nu, ska vi gå?" men han svarade inte. Jag tror helt enkelt denna man kanske känner han som hade maktspel över barn. Men detta är bara teorier uppenbarligen jag har inga bevis alls. Anledningen varför jag tror att det kan vara gjort med OK från Emelie. Är att hon var så otroligt rädd för mig när jag kom tillbaka till gymmet ungefär en vecka senare. Hon var i rejält obehag av mig. Och jag märkte att hon absolut inte ville prata med mig. Hon ville först prata i cafeterian, sedan vid trappan och sist sa hon att det var ok i hennes rum. Men enbart om dörren är öppen. Hon var väldigt tydlig med det. Gången jag pratade med henne innan denna gång så var hon super trevlig och stängde dörren direkt och lyssnade verkligen på mig. (När jag pratade om dottern och mamman som var här 3 februari som jag gärna ville prata med). Så jag förstår inte varför hon var i sånt obehag runt mig eller rädd för mig helt plötsligt. Om det inte var så att hon möjligtvis godkände att försöka göra mig sjuk för att skrämma mig iväg från gymmet. På grund av mitt mejl samt lögner personer har sagt om mig. Men det här är bara en teori. Jag förstår inte varför hon var så pass rädd för mig. Hon var verkligen i obehag av min närvaro. Sedan sist när jag såg henne när jag var på väg ut ur gymmet 1 april. Så sa hon att hon gärna pratar med mig men "inte idag". Hon var återigen super trevlig och snäll. Och inte rädd alls... så jag fattar ingenting. Och nu ser det ut som hon har åkt på semester. Det var vad hennes kollega sa ialf. Men Emelies rum hade lampan tänd samt dörren öppen... så jag tror helt enkelt att hon ljög. Och som sagt tre av personerna som jag är saker på snackat illa om mig är tillbaka i gymmet. Och den trevliga mannen tror jag är portad på grund av vad jag sa, men jag menade inget illa emot denna mannen alls. Samt mannen med maktspel över barn och hela hans familj. Eftersom hans familj har också försökt kontakta mig på gymmet samt utanför. Men vem vet dom kanske också kommer tillbaka nu också får se. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Något sånt här var det jag tänkte skicka dom... (texten under denna inte det över) på antingen kommunen eller gymmet. Men jag vet inte vad konsekvenserna innebär om jag gör detta. Jag använde chat gpt för att få fram lagarna och frågorna. Jag kände bara att jag fått nog och vill ha klarhet i allt... men jag vågar inte göra detta själv eftersom jag inte förstår vad för konsekvenser detta kan leda till. Om det blir lagliga saker så är det bara mitt ord emot deras antar jag. Och jag har inte direkt chans att ha råd med juridisk hjälp. Så vet inte vad jag ska göra. Så det jag tänkte skicka: Jag vet att eftersom gymmet är kommunägt omfattas det av både offentlighetsprincipen och dataskyddsregler (GDPR). Så jag vill begära ett registerutdrag samt. Anteckningar om mig. Incidentrapporter. Kameraövervakning (om tillämpligt). Intern kommunikation där jag nämns. Dvs jag begär enligt GDPR att få ett registerutdrag över alla personuppgifter ni behandlar om mig, inklusive eventuella incidentrapporter, interna anteckningar och kommunikation. Samt vad före detta anställda folk som jobbade under Januari tills April har sagt om mig. Och eftersom åter igen det är en kommunal verksamhet kommer jag även begära: Rapporter från väktare Eventuella klagomål från andra Samt beslut om bevakning Jag funderar på att även kontakta Diskrimineringsombudsmannen (DO). Eftersom jag tror att gymmet har vetat om att jag har autism och har otroligt svårt med sociala bemötande samt att jag brukade komma in på boendestöd tiderna genom boendestöd. Så dom vet att jag har mentala svårigheter. Jag kommer in på gymmet genom ett kort jag har fått från LSS för gratis inträde. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Editor is loading...
Leave a Comment